Horní menu

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Město a úřad > Organizační struktura

Organizační struktura

Město Velká Bíteš si vytváří své orgány

Zastupitelstvo města

Rada města

Starosta města

  • vykonává pravomoci stanovené zákonem o obcích a zvláštními zákony,
  • podle zvláštních zákonů zřizuje zvláštní orgány a určuje náplň jejich práce,
  • jmenuje a odvolává předsedy zvláštních orgánů, jejich zástupce a členy,
  • odpovídá za organizování, řízení a zajištění přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů,
  • plní úkoly vyplývající ze zákona č. 240/2000 Sb., krizový zákon, ve znění pozdějších předpisů,
  • řídí městskou policii dle zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů,
  • pracuje s novinářskou veřejností, poskytuje informace, organizuje tiskové konference,
  • plní další úkoly vyplývající z vnitřních předpisů města, směrnic a usnesení rady města a zastupitelstva města.

Místostarosta města

  • zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti nebo v době, kdy starosta nevykonává funkci,
  • zabezpečuje ve vztahu k odborům koordinační a kontrolní úkoly, jimiž ho starosta pověří,
  • plní další úkoly vyplývající z vnitřních předpisů města, směrnic a usnesení rady města a zastupitelstva města.

Tajemník městského úřadu

  • zajišťuje výkon přenesené působnosti s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny radě města nebo zvláštnímu orgánu města,
  • řídí a kontroluje činnost zaměstnanců zařazených do úřadu,
  • plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele ve smyslu zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, vůči zaměstnancům města zařazeným do úřadu,
  • předkládá radě města návrhy na jmenování a odvolání vedoucích odborů městského úřadu,
  • stanoví podle zvláštních právních předpisů platy všem zaměstnancům města zařazeným do úřadu,
  • vede a kontroluje docházku vedoucích odborů a kontroluje využívání pracovní doby podřízenými zaměstnanci,
  • vyhlašuje výběrová řízení dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • koordinuje plnění pracovních úkolů přesahujících působnost jednoho odboru,
  • řeší spory vzniklé mezi odbory úřadu při zabezpečování jejich společných pracovních úkolů v případě, že nedojde k dohodě vedoucích příslušných odborů,
  • stanoví kompetenční příslušnost určitého odboru či oddělení úřadu v případě nově vzniklé působnosti dle zvláštního zákona, která není řešena tímto organizačním řádem,
  • vydává spisový řád, skartační řád, pracovní řád úřadu a další vnitřní směrnice úřadu,
  • zúčastňuje se zasedání zastupitelstva města a schůzí rady města s hlasem poradním,
  • plní další úkoly vyplývající z vnitřních předpisů města, směrnic, usnesení rady města a zastupitelstva města a uložené mu starostou nebo místostarostou.

Městský úřad

  • úřad tvoří starosta, místostarosta, tajemník úřadu, pracovníci úřadu
  • v čele úřadu stojí starosta
  • statutárním orgánem úřadu v pracovněprávních věcech je tajemník úřadu
  • v oblasti samostatné působnosti:
  • plní úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo města nebo rada města
  • pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti
  • rozhoduje v případech stanovených zákonem o obcích nebo zvláštním zákonem
  • vykonává přenesenou působnost podle § 61 odst. 1 písm. a) s výjimkou věcí, které patří do působnosti jiného orgánu města

Městská policie

Strážníci při své činnosti:

  • přispívají k ochraně a bezpečnosti osob a majetku
  • dohlížejí na dodržování pravidel občanského soužití
  • dohlíží na dodržování obecně závazných vyhlášek a nařízení obce
  • podílí se v rozsahu stanoveném zákonem o obecní policii nebo zvláštním zákonem na dohledu na bezpečnost
    a plynulost provozu na pozemních komunikacích
  • podílí se na dodržování právních předpisů o ochraně veřejného pořádku a v rozsahu svých povinností a oprávnění stanovených zákonem o obecní policii nebo zvláštním zákonem činí opatření k jeho obnovení
  • podílí se na prevenci kriminality v obci
  • provádí dohled na dodržování čistoty na veřejných prostranstvích v obci
  • odhalují přestupky a jiné správní delikty, jejichž projednávání je v působnosti obce

Strážník má při plnění úkolů obecní policie oprávnění:

  • požadovat od občanů potřebná vysvětlení
  • požadovat prokázání totožnosti
  • předvést osobu
  • odebrat zbraň
  • zakázat vstup na určená místa
  • otevřít byt nebo jiný nebytový prostor
  • odejmout věc
  • použít technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla
  • zastavovat vozidla
  • vstupovat do živnostenských provozoven a využívat zde svých oprávnění
  • používat donucovací prostředky a střelnou zbraň
  • používat prostředky pro měření rychlosti vozidel
  • požadovat provedení orientační dechové zkoušky na přítomnost alkoholu nebo jiné návykové látky

Povinnosti a pravomoci strážníka jsou upřesněny zákonem č. 553/1991 Sb. o obecní policii a při jejich využívání musí strážník dbát cti, vážnosti a důstojnosti osob i svoji vlastní a nepřipustit, aby osobám v souvislosti s jeho činností vznikla bezdůvodná újma a případný zásah do jejich práv a svobod nepřekročil míru nezbytnou k dosažení účelu sledovaného zákrokem.

Organizační struktura městského úřadu, pracovní náplně odborů a oddělení

I. Společná ustanovení

Tajemník a všechny odbory zabezpečuji:

  • archivaci a evidenci svých spisových materiálů dle spisového a skartačního řádu
  • na svém úseku poskytování informací žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • na svém úseku aplikaci zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů
  • na svém úseku aplikaci zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.

II. Zvláštní ustanovení - pracovní náplně

1. Odbor finanční

1.1. úsek rozpočtu
  • sestavení a aktualizace střednědobého výhledu rozpočtu
  • soustřeďování podkladů a požadavků k rozpočtu
  • sestavení návrhu rozpočtu města, popřípadě rozpočtového provizoria
  • zajištění zveřejnění střednědobého výhledu rozpočtu, rozpočtu a rozpočtových opatření města dle platné legislativy na úřední desce i v elektronické podobě
  • rozpis schváleného rozpočtu na jednotlivé položky dle rozpočtové skladby
  • průběžné sledování plnění rozpočtu města, zpracování měsíčních přehledů hospodaření (příjmy, výdaje, financování) pro potřeby vedení města i k umístění na web pro informaci občanům
  • předložení návrhu rozpočtových opatření radě města a zastupitelstvu města na základě požadavků jednotlivých subjektů a s ohledem na vývoj příjmové a výdajové části rozpočtu
  • zpracování závěrečného účtu města včetně jeho zveřejnění na úřední desce
  • zajištění přezkoumání hospodaření města dle zákona č. 250/2000 Sb.
  • zapojení rozpočtu sociálního fondu do rozpočtu města, aktualizace schválených zásad jeho tvorby a použití
  • zapracování odpisových plánů příspěvkových organizací do rozpočtu města
  • vyhotovení podkladů pro posouzení hospodaření města (Monitoring hospodaření, dluhová služba apod.)
1.2. úsek účetnictví
  • zajištění vedení účetnictví města v souladu s obecně závaznými předpisy včetně provádění měsíčních závěrek a roční závěrky a výkaznictví (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha k účetní závěrce, výkaz plnění rozpočtu ÚSC, PAP, příp. další dle vývoje legislativy)
  • v návaznosti na schválený rozpočet zasílání a evidence příspěvků příspěvkovým organizacím města
  • vedení operativní evidence uskutečněných výdajů v souvislosti s poskytnutými dotacemi
  • vedení investičních kont a přehledy investičních a neinvestičních akcí financovaných nebo spolufinancovaných s využitím dotačních prostředků
  • ve spolupráci s odborem majetkovým zajištění navázání předpisů a plateb, týkajících se nájmů bytových a nebytových prostor, hrobových míst a pozemků do účetnictví
  • evidence, likvidace a úhrada došlých faktur
  • ve spolupráci s odborem majetkovým zajištění odpisování majetku
  • vedení inventárních karet movitého majetku a zajištění podkladů pro jeho inventarizaci
  • provádění fakturace
  • zajištění provedení inventarizace pohledávek a závazků města
  • návrh směrnic pro vedení účetnictví a dalších souvisejících směrnic včetně jejich aktualizace
  • kontrola základních vazeb ve výkazech u příspěvkových organizací a vazeb na účetnictví města
  • provádění průběžné a následné řídící kontroly, předběžné kontroly před a po vzniku závazku dle zákona č. 320/2001 Sb.
  • příprava a předložení podkladů pro schválení účetní závěrky zastupitelstvem města
  • správa podsystémů Vera - Příjmy, Pokladna, Objednávky, Výdaje, Banka, Účetnictví, Tvorba rozpočtu
1.3. úsek financí, daní a pojištění
  • zajištění veškerého platebního styku, peněžních a bankovních operací
  • zajištění financování úvěry, půjčkami, přechodnými finančními výpomocemi
  • zajištění finančního vypořádání se státním rozpočtem
  • plnění závazků vyplývajících z uzavřených smluv o úvěrech – zasílání přehledů o hospodaření města včetně výkazů bankám
  • agenda DPH – přenesená daňová povinnost, účtování, předpisy, výpočty, odvody DPH, vystavování daňových dokladů
  • zpracování daňových přiznání – daň z příjmů právnických osob, daň z nemovitých věcí, DPH
  • zabezpečení pojištění majetku města
  • vedení agendy půjček (např. předplacené nájmy – měsíční předpisy)
  • vymáhání pokut udělených úřadem a městskou policií
  • zajištění provozu hlavní pokladny města, výplata mezd
  • vedení evidence cenin (kolkové známky, stravenky)
1.4. úsek správy místních poplatků a ost.
  • správa místních poplatků
  • zajištění výběru místního poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů
  • zajištění výběru místního poplatku ze psů
  • zajištění výběru místního poplatku z pobytu
  • plnění úkolů vyplývajících ze zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů a ze zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
  • vedení agendy parkovacích karet a parkovacích kotoučů
  • zajišťování agendy loterií a jiných podobných her
1.5. úsek mzdové agendy
  • zpracování veškeré mzdové, platové agendy zaměstnanců, odměn členů zastupitelstva města, rady města, členů výborů a komisí, členů volebních komisí, pracovníků na dohody
  • zajištění odvodů do soc. fondu, výpočet příspěvků ze soc. fondu na stravování zaměstnanců, důchodové a životní pojištění zaměstnanců
  • roční přepočet daní
  • ISP, statistika
  • výpočet zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu při pracovních úrazech
  • částečné vykonávání personální agendy, např. agenda zaměstnanců města nezařazených do úřadu, agenda dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr
1.6. úsek poskytování dotací a příspěvků ostatním subjektům
  • příprava grantových programů města ke schválení zastupitelstvem včetně zajištění celé agendy (komunikace se žadateli o dotaci z grantového programu, příjem žádostí, příprava podkladů pro schválení v radě, případně v zastupitelstvu města)
  • zajištění agendy poskytování dotací z rozpočtu města (komunikace se žadateli, příjem žádostí, příprava podkladů pro schvalující orgán)
  • posouzení schválených dotací a příspěvků různým subjektům z hlediska veřejné podpory
  • vyhotovení a evidence smluv o poskytnutí dotace, zajištění jejich vyplacení a zveřejnění
  • zajištění kontroly použití těchto poskytnutých prostředků (soulad s podmínkami stanovenými ve smlouvě o poskytnutí dotace) – přezkoumání a evidence předložených vyúčtování od příjemců dotací
  • vedení agendy podpory „de minimis“ v souladu s platnými právními předpisy
1.7. úsek ostatních činností
  • výpočet cestovních náhrad
  • zajištění provedení veřejnosprávních kontrol příspěvkových organizací
  • zajištění podání zprávy o výsledcích finančních kontrol na Krajský úřad Kraje Vysočina
  • zpracování výkazů pro Český statistický úřad
  • evidence a výdej stravenek zaměstnancům
  • evidence a výdej svazků pokutových bloků
  • evidence a výdej pokladních bloků
  • zastupování na podatelně
  • evidence smluv zpracovaných odborem a přidělených odboru v informačním systému
  • zajištění funkce tajemníka ve finančním výboru zastupitelstva města včetně přípravy podkladů pro jednání tohoto výboru.

2. Odbor investic a rozvoje

2.1. úsek investic

2.1.1. vyřizování agendy na úseku investorské činnosti města Velká Bíteš

  • zajištění výběru projektanta
  • součinnost při vytváření projektové dokumentace, poskytování podkladů a informací
  • zajištění potřebných stanovisek a vyjádření k projektové dokumentaci, pokud nejsou součástí projektové dokumentace v rámci inženýrské činnosti zhotovitele projektu
  • zajištění podkladů pro podání žádostí o vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, kolaudačního souhlasu apod.
  • zabezpečení podkladů a organizace zadávacích řízení dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů

2.1.2. příprava, řízení a realizace akcí města

  • vyřizování žádostí a osobní jednání za účelem získání finančních prostředků na akce města
  • zajištění výběru zhotovitele, popřípadě poskytnutí součinnosti externí firmě zajišťující organizaci výběrového řízení na zhotovitele
  • zajištění podkladů pro realizaci smluvního vztahu se zhotovitelem – smlouva o dílo, objednávka
  • zajištění činnosti všech nezbytných osob pro realizaci akce – autorský dozor, technický dozor stavebníka, koordinátor BOZP, archeolog, poradenská společnost
  • zajištění koordinace zúčastněných osob při realizaci akcí města
  • zajištění technické a finanční kontroly za investora na prováděných akcích města
  • vykonávání technického dozoru stavebníka nad konkrétními akcemi města popřípadě zajištění výkonu technického dozoru externím pracovníkem

2.1.3. agenda dotací, grantů a příspěvků (dále jen dotace)

  • vypracování nebo zajištění vypracování žádosti o dotaci včetně všech podkladů a příloh
  • konzultace a jednání s poskytovateli dotací
  • spolupráce se zpracovatelem žádosti o dotace, zajištění podkladů a příloh k žádosti (projektová dokumentace, povolení, ukazatele a parametry projektu, fotodokumentace, schválení v orgánech města, financování, textová korekce žádosti)
  • administrace akce – výkon inženýrské činnosti investora, zajištění plnění podmínek poskytovatele dotace – finanční, technické a časové parametry
  • závěrečné vyúčtování a vyhodnocení akce – zajištění přejímky, kolaudačního souhlasu, předložení splnění parametrů akce
  • zajištění podkladů a součinnosti pro majetkoprávní vypořádání dokončených staveb
  • udržitelnost – po určenou dobu provádět průběžnou kontrolu naplněných parametrů, informovat poskytovatele a vést agendu o udržitelnosti projektu
  • součinnost při věcných a finančních kontrolách akcí

2.1.4. spolupráce na přípravě, řízení a realizaci akcí, které jsou podpořeny městem, nebo na kterých se město finančně či jinak podílí, nebo kde je město zainteresováno z hlediska úspěšnosti realizace akce a to přiměřeně v rozsahu odst. 2.1.1 až 2.1.3 např. u příspěvkových organizací města, SVK Žďársko

2.2. úsek rozvoje
  • příprava a spolupráce při zpracování rozvojových dokumentů města
  • podněty, vyjádření a stanoviska města pro účely územního plánování a posuzování vlivů na životní prostředí
  • vypracování a aktualizace dokumentů města potřebných pro investorskou činnost, pro získání dotací, pro rozvoj území města
  • usměrnění rozvoje a koordinace strategických akcí třetích osob na území města
  • spolupráce se zpracovateli rozvojových plánů a strategických staveb na území města
  • zajištění podkladů pro vydávání vyjádření města Velká Bíteš k investičním záměrům, projektové dokumentaci pro územní řízení, projektové dokumentaci pro ohlášení nebo stavební povolení popř. pro povolení změny v užívání stavby na základě žádostí fyzických a právnických osob
  • zajištění výběru místního poplatku za užívání veřejného prostranství
  • evidence smluv zpracovaných odborem a přidělených odboru v informačním systému
  • zajištění funkce tajemníka nebo člena v komisi RM, příp. výboru ZM
2.3. úsek památkové péče
  • projednávání stavebních záměrů v MPZ a na kulturních památkách i mimo MPZ
  • zajišťování a příprava podkladů, osobní jednání pro vydání stanovisek orgánů památkové péče
  • zpracování a aktualizace Programu regenerace městské památkové zóny.

3. Odbor majetkový

3.1. úsek majetkoprávní
  • příprava podkladů pro majetkoprávní úkony města, týkajících se nemovitých věcí (jednání se zájemci, zajištění podkladů z katastru nemovitostí, zajištění geometrických plánů, příprava materiálů pro radu a zastupitelstvo města, zveřejňování záměrů dispozic s majetkem města)
  • vypracování smluv týkajících se nakládání s movitým a nemovitým majetkem města tj. zejména smlouvy nájemní, pachtovní, o výpůjčce, kupní, darovací, směnné, o zřízení věcného břemene, zástavní a provádění souvisejících úkonů (podávání návrhů na vklad do katastru nemovitostí, zajištění ověření podpisů apod.)
  • vyřizování žádostí o vstupy na pozemky města a za účelem uložení inženýrských sítí
  • příprava podkladů pro vydávání vyjádření a souhlasů města ke stavebním záměrům investorů pro účely územního a stavebního řízení, popř. jiné postupy dle stavebního zákona
  • příprava podkladů pro uzavírání smluv o právu stavby, popř. smluv o zřízení věcného břemene v souvislosti se stavebními záměry na pozemcích, popř. stavbách města
  • podněty a připomínky k územnímu plánu ve vztahu k akcím a plánům zajišťovaným odborem
  • podávání vyjádření města k plánovaným převodům nemovitého majetku státu (Státnímu pozemkovému úřadu a Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových)
  • zajištění zápisu nových budov města do katastru nemovitostí, zajištění výmazu odstraněných budov města z katastru nemovitostí
3.2. úsek správy majetku
  • zajištění komplexní správy a údržby majetku města
  • evidence a správa pozemků ve vlastnictví města, bytových a nebytových prostor ve vlastnictví města
  • zajištění provedení inventarizace majetku města, vedení inventárních karet pozemků, budov a staveb
  • zajištění agendy žádostí o pobyt v domě s pečovatelskou službou
  • zajištění agendy žádostí o pronájem bytu v majetku města
  • zajištění agendy žádostí o pronájem prostoru sloužícího podnikání
  • předpis nájemného, pachtovného za užívání pozemků města, určených bytových a nebytových prostor města
  • předpis záloh a vyúčtování za poskytované služby v souvislosti užíváním určených bytových a nebytových prostor
  • vymáhání pohledávek z nájemného, pachtovného a z poskytovaných služeb
  • zabezpečení agendy dle zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (tj. zejména smlouvy o nájmu hrobového místa, evidence)
3.3. úsek ostatních činností
  • správa 1. a 2. budovy městského úřadu včetně zajištění předepsaných revizních zkoušek, úklidu budov a evidence klíčů
  • evidence smluv zpracovaných odborem a přidělených odboru v informačním systému.

4. Odbor správní

4.1. úsek evidence obyvatelstva
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
4.2. úsek matriky a státního občanství
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení, ve znění pozdějších předpisů tj. výkon matriční agendy ve správním obvodu matričního úřadu
  • plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky a o změně některých zákonů (zákon o státním občanství České republiky)
  • plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly obecního úřadu stanovené zákonem č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly vyplývající ze zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly matričního úřadu stanovené zákonem č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů, tj. zejména vydávání potvrzení při ztrátě, odcizení, poškození nebo zničení OP
  • plní úkoly obecního úřadu dle zákona č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů
4.3. úsek sociální
  • vytváří koncepční, metodické a analytické materiály v oblasti rozvoje sociální péče na území města
  • zajištění sociální práce, šetření a depistáže zejména s osobami ohroženými sociálním vyloučením, s osobami nepřizpůsobivými, osobami ohroženými trestnou činností
  • plní úkoly pověřeného obecního úřadu stanovené zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly obce stanovené zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
  • ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění dle zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů
  • vykonává činnost veřejného opatrovníka dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
  • plní úkoly obce a obecního úřadu stanovené zákonem č. 359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů
  • spolupráce s jinými subjekty činnými v oblasti sociálních služeb, např. s pečovatelskou službou a charitativními organizacemi
  • zabezpečení agendy výkonu trestu obecně prospěšných prací
  • zabezpečení prevence kriminality na území města
  • zabezpečení agendy dle § 5 zákona č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví, ve znění pozdějších předpisů
4.4. úsek voleb
  • organizační a technické zajištění přípravy a průběhu voleb, místního referenda a sčítání lidu
4.5. úsek přestupků
  • vede řízení o přestupcích dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, a to ve věci přestupků dle zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, a dále ve věci přestupků, které podle zvláštního zákona nebo tohoto organizačního řádu nespadají do působnosti jiného odboru úřadu (přestupky dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zví
  • zápis údajů do evidence přestupků dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů
  • vyhotovení zpráv o pověsti pro potřeby státních orgánů, např. soudů, policie
4.6. úsek vnitřních věcí
  • zajištění metodické činnosti v oblasti spisové služby včetně zabezpečení správy centrální spisovny dle spisového a skartačního řádu
  • evidence razítek
  • zajištění agendy městských symbolů a státních symbolů
  • zajištění hlášení městského rozhlasu
  • zajištění agendy ztrát a nálezů
  • zajištění provozu vedlejší pokladny
  • zajištění nákupu kancelářských, hygienických a čistících prostředků pro potřeby úřadu
4.7. úsek krizového řízení, BOZP a PO
  • zabezpečení úkolů vyplývajících ze zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a prováděcích předpisů k němu
  • plní úkoly stanovené obci podle zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů a souvisejících předpisů
4.8. úsek ostatních činností
  • zajištění agendy dopravní obslužnosti dle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • zajištění agendy dle zákona č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • zajištění agendy dle zákona č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
  • vydávání ověřených výstupů z informačních systémů veřejné správy dle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (obsluha pracoviště Czech POINT)
  • zápis údajů do Registru územní identifikace, adres a nemovitostí
  • zápis údajů do Registru osob v souladu s požadavky zákona č. 111/2009 Sb. o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů v návaznosti na § 27 zákona č. 250/2000 Sb.
  • evidence smluv zpracovaných odborem a přidělených odboru v informačním systému
4.9. úsek informačních a komunikačních technologií
  • zajišťuje informační strategii ICT
  • zajišťuje bezpečnostní strategii ICT a metropolitní sítě města
  • zajišťuje podporu procesů na úřadě týkajících se výpočetní a komunikační techniky
  • zajišťuje dohled, správu a rozvoj segmentů metropolitní sítě města Velká Bíteš
  • zajišťuje dohled nad chodem, údržbou a využitím výpočetní techniky a počítačové sítě úřadu
  • zajišťuje samostatně nebo v součinnosti ostatní administrativní služby v oboru informatiky a komunikace
  • dohlíží nad správou systémového prostředí HW a SW
  • metodické vedení v oblasti výpočetní techniky, programového vybavení a ISVS
  • koordinuje činnosti na poli IT s ostatními odbory úřadu a organizacemi města
  • dohlíží na zálohování datové základny MěÚ Velká Bíteš včetně bezpečného uložení dat
  • zabezpečuje provoz a údržbu zařízení výpočetní techniky, tj. aplikačního softwaru, hardwaru, správu počítačové sítě, nákup a údržbu ostatní kancelářské techniky
  • zajišťuje provoz, správu informačních systémů veřejné správy (ISVS) a úkoly vyplývající z fungování ISVS,
  • aktualizuje informační koncepci v souladu se zákonem č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • provádí registraci AIS určených pro komunikaci se základními registry do IS o ISVS v souladu s požad
  • zajišťuje připravenost ICT úřadu pro komunikaci s ISZR v souladu s požadavky zákona č. 111/2009 Sb.
  • provádí správu uživatelských účtů AIS
  • zajišťuje registraci AIS do JIP
  • provádí správu certifikátů pro zajištění komunikace AIS s ISZR
  • vede evidenci kvalifikovaných certifikátů vydaných akreditovanými poskytovateli certifikačních služe
  • zajišťuje agendu dle zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transa
  • příprava žádostí o dotace z oblasti ICT
  • zajišťuje správu webových stránek města
  • zajišťuje provoz metropolitní sítě
  • zajišťuje správu mobilních a pevných telefonních služeb a komunikační techniky města a jeho organiza
  • zajišťuje správu a rozvoj kamerového systému města v koordinaci s policií
  • zajišťuje provoz a údržbu výpočetní techniky pro příspěvkové organizace města dle dohody
  • zajišťuje provoz elektronického docházkového a zabezpečovacího systému
4.10. úsek sekretariátu vedení úřadu
  • zajištění sekretářských prací pro starostu, místostarostu a tajemníka
  • zabezpečení schůzí rady města a zasedání zastupitelstva města po stránce organizační a technicko-administrativní (soustřeďování materiálů, rozesílání pozvánek a materiálů pro jednání, vyhotovení zápisů z jednání rady města a zastupitelstva města, evidence přijatých usnesení)
  • organizační zajištění porad vedení města, vyhotovení zápisů
  • zajištění kontroly plnění usnesení rady a zastupitelstva města, včetně úkolů z porad vedení
  • zabezpečení telekomunikačních služeb (spojovatelka úřadu)
4.11. úsek podatelny
  • vedení spisové služby, zabezpečení chodu podatelny a výpravny úřadu
  • donáška a odnáška korespondence úřadu na Českou poštu aj. roznáška korespondence úřadu
  • zabezpečení provozu a údržby frankovacího stroje
  • obsluha datové schránky a elektronické podatelny úřadu – příjem, odesílání a evidování elektronických podání
  • zajištění zveřejňování materiálů na úřední desce úřadu.

5. Odbor výstavby a životního prostředí

5.1. úsek stavebního řádu
  • zajišťuje výkon veřejné správy na úseku  stavebního řádu svěřené obecnímu stavebnímu úřadu podle ustanovení § 30 odst.1, písm. f) a odst. 3) písm. b) zák.č. 283/2021 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) a podle přílohy č. 2 vyhl.č. 130/2024 Sb. o stanovení obecních stavebních úřadů tj. zejména poskytuje předběžnou  informaci

    1. o podmínkách využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace,
    2. o nezbytnosti povolení záměru a jeho kolaudace,
    3. o tom, podle jakých hledisek bude posuzovat žádost o vydání rozhodnutí o povolení záměru a za jakých předpokladů lze žádosti vyhovět,
    4. o dotčených orgánech ve vztahu k záměru.

    Jako obecní stavební úřad vede  řízení o povolení záměru  a vydává rozhodnutí - povolení záměru  (stavby nebo zařízení),  povolení změny využití území,  povolení dělení nebo scelení pozemků, vydává opatření obecné povahy nebo rozhodnutí o stanovení  ochranného pásma, vydává povolení změny záměru před dokončením popř. ruší povolení dle stavebního zákona.

    Dále vede řízení o povolení popř. nařízení odstranění staveb a  vydává rozhodnutí o povolení nebo nařízení odstranění staveb nebo zařízení, vydává rozhodnutí o dodatečném povolení stavby, nařizuje kontrolní prohlídky stavby a vydává kolaudační rozhodnutí, povoluje předčasné užívání stavby popř. zkušební provoz, vydává povolení změny v užívání stavby a povoluje prodloužení doby trvání stavby.

    Stavební úřad zajišťuje výkon kontroly nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických osob a nad plněním jejich povinností vyplývajících ze stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů, provádí kontrolní prohlídky staveb, vydává zakazující opatření dle § 294 stavebního zákona , nařizuje opatření k nápravě dle § 295 stavebního zákona, zajišťuje provedení opatření k nápravě dle § 296 stavebního zákona a nařizuje opatření na sousedním pozemku nebo stavbě dle §297 stavebního zákona. Stavební úřad dále  projednává přestupky fyzických osob, právnických osob a podnikajících fyzických osob ve věcech porušení stavebního zákona a  ukládá pokuty za tyto přestupky.  Stavební úřad provádí na žádost orgánu pomoci v hmotné nouzi kontrolu, zda jiný než obytný prostor nebo stavba pro individuální či rodinnou rekreaci splňuje požadavky uvedené v zákoně č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů.
5.2. úsek územního plánování
  • odborná konzultace a součinnost s městem Velká Bíteš v oblasti územního plánování
5.3. úsek dopravy a silničního hospodářství
  • rozhoduje podle § 3 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, o zařazení pozemní komunikace do kategorie místních komunikací a o vyřazení místní komunikace z této kategorie. V obou případech vydává správní rozhodnutí, po jehož právní moci se příslušné změny zanesou do pasportu místních komunikací
  • jako obecní úřad vykonává působnost silničního správního úřadu u místních komunikací ve svém katastrálním území. Silniční správní úřad rozhoduje např. o povaze cesty (zda jde o místní komunikaci) podle § 142 odst. 1 správního řádu, povoluje zřízení a úpravy sjezdu na místní komunikaci nebo místních komunikací navzájem (§ 10), rozhoduje ve věcech uzavírek a objížděk v případě místních komunikací (§ 24), povoluje zvláštní užívání místních komunikací (§ 25), vede řízení o povolení umístění pevné překážky na místní komunikaci a řízení o odstranění nepovolených pevných překážek z těchto komunikací (§ 29), rozhoduje o umístění reklamních zařízení v silničních ochranných pásmech u místních komunikací (§ 31) a o odstranění zdroje ohrožení místní komunikace nebo provozu na ní podle § 35. Rovněž také realizuje výkon státního dozoru (§ 41) nad místními komunikacemi
5.4. úsek vodního hospodářství
  • zajišťuje výkon veřejné správy ve vodním hospodářství jako obecní úřad
5.5. úsek ochrany ovzduší
  • zajišťuje výkon veřejné správy na úseku ochrany ovzduší jako obecní úřad dle zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, vydává vyjádření k řízení o vydání závazného stanoviska k umístění stacionárního zdroje uvedeného v příloze č. 2 zákona o ochraně ovzduší krajským úřade
5.6. úsek ochrany přírody
  • zajišťuje výkon veřejné správy na úseku ochrany přírody jako obecní úřad a pověřený obecní úřad dle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů a podle předpisů souvisejících tj. zejména:
  • s výjimkou území národních parků, národních přírodních rezervací, národních přírodních památek, přírodních rezervací, přírodních památek a ochranných pásem těchto zvláště chráněných území povoluje kácení dřevin podle § 8 odst. 1, ukládá náhradní výsadbu podle § 9 a vede přehled pozemků vhodných k náhradní výsadbě podle § 9 odst. 2
  • s výjimkou území národních parků a jejich ochranných pásem vede přehled o veřejně přístupných účelových komunikacích, stezkách a pěšinách podle § 63 odst. 1 ve svém správním obvodu obecního úřadu
  • jako pověřený obecní úřad, s výjimkou území národních parků, chráněných krajinných oblastí, národních přírodních rezervací, přírodních rezervací, národních přírodních památek, přírodních památek a jejich ochranných pásem
    1. vydává závazná stanoviska k zásahům do registrovaných krajinných prvků podle § 4 odst. 2, pokud se zároveň nejedná o území evropsky významné lokality, a registruje významné krajinné prvky podle § 6 odst. 1
    2. sjednává a zrušuje smlouvy o smluvně chráněném památném stromu podle § 39 a § 45 odst. 2; projednává záměry na vyhlášení památných stromů podle § 55 odst. 1, vydává rozhodnutí o vyhlášení památných stromů podle § 46 odst. 1, o vymezení jejich ochranných pásem podle § 46 odst. 3 a o zrušení ochrany památných stromů podle § 46 odst. 4; předává dokumentaci o památných stromech a smluvně chráněných památných stromech do ústředního seznamu podle § 47 odst. 1
    3. vydává souhlasy k ošetřování památných stromů podle § 46 odst. 2, souhlasy ke stanoveným činnostem v ochranných pásmech památných stromů podle § 46 odst. 3, povoluje výjimky ze zákazů u památných stromů podle § 56 odst. 1 a uzavírá dohody podle § 56 odst. 5, jde-li o památné stromy
    4. vydává souhlas ke zřizování nebo rušení veřejně přístupných účelových komunikací, stezek a pěšin mimo zastavěné území obcí podle § 63 odst. 1
5.7. úsek odpadového hospodářství
  • zajišťuje výkon veřejné správy jako obecní úřad dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zejména kontroluje dodržování předpisů o nakládání s odpady, stanovuje opatření a lhůty pro zjednání nápravy a ukládá pokuty za porušení povinnosti podle § 66 odst. 1 zákona o odpadech a za přestupek uvedený v § 69 zákona o odpadech
  • spolupracuje při zajišťování agendy obce dle § 17 zákona o odpadech
5.8. úsek rostlinolékařské péče
  • zajišťuje výkon veřejné správy na úseku rostlinolékařské péče jako obecní úřad podle zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a podle předpisů souvisejících a to zejména přijímá oznámení o výskytu nebo podezření z výskytu škodlivých organismů a předkládá je rostlinolékařské správě k dalšímu řízení
5.9. úsek ochrany zvířat proti týrání
  • spolupracuje při zajišťování agendy obce podle zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů a podle předpisů souvisejících a to zejména při zřizování, provozování a rušení útulků pro zvířata, při úpravě a uplatňování pravidel pro pohyb psů na veřejném prostranství a při vymezení prostorů pro volné pobíhání psů a při povolování pořádání veřejných vystoupení na základě schváleného řádu ochrany zvířat při veřejném vystoupení
5.10. úsek veterinární péče
  • spolupracuje při zajišťování agendy obce na úseku veterinární péče podle zákona č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a podle předpisů souvisejících
5.11. úsek státní správy rybářství
  • vydává rybářské lístky dle zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů
5.12. úsek ostatních činností
  • agenda přidělování čísel popisných, evidenčních a označování ulic
  • zápis údajů do Registru územní identifikace, adres a nemovitostí
  • správa speciální spisovny dle spisového a skartačního řádu
  • evidence smluv zpracovaných odborem a přidělených odboru v informačním systému.

6. Tajemník

Kromě činností dle čl. 7 odst. 3 organizačního řádu zajišťuje:

6.1. úsek právní
  • podílí se na tvorbě a vypracování právních předpisů města, vnitřních předpisů a směrnic
  • podílí se na tvorbě a vypracování zřizovacích listin příspěvkových organizací a organizačních složek města
  • vedení evidence právních předpisů města v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
  • zakládání sbírky zákonů
  • vypracování veřejnoprávních smluv dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
  • zpracování výroční zprávy za předcházející kalendářní rok o činnosti města v oblasti poskytování informací dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • provádí oznámení o vykonávání působnosti úřadu v agendě prostřednictvím AIS RPP Působnostní v souladu s požadavky zákona č. 111/2009 Sb. o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů
6.2. úsek personální
  • vedení a zpracování části personální agendy zaměstnanců města, vedení přehledů o platech a jejich struktuře
  • organizace výběrových řízení dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
  • zabezpečení vzdělávání úředníků dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Organizace zřizované městem

Organizace zřizované městem

Menu

Fulltextové vyhledávání