1. Základní informace
Stavební úřad poskytuje podle ust. §21 stavebního zákona v rámci své působnosti jako předběžné informace územně plánovací informace o
- podmínkách využívání území a změn jeho využití zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace
- podmínkách vydání územního rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů
- podmínkách vydání územního souhlasu v případech, kdy je možno jím nahradit územní rozhodnutí, včetně seznamu dotčených orgánů
Právní předpisy:
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů ( dále jen “správní řád“ )
- Vyhláška č.498/2006 Sb., o autorizovaných inspektorech
- Vyhláška č 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění změny vyhlášky č. 62/2013 Sb.
- Vyhláška č.500/2006 Sb., o územně analytických podkladech , územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti
- Vyhláška č.501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území
- Vyhláška č.503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č.268/2009, o technických požadavcích na stavby, ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška č.398/2009, o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
- Vyhláška č.23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb, ve znění pozdějších předpisů
2. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Žadatel nebo jím pověřená zplnomocněná osoba - zástupce
3. Podmínky a postup řešení
Žádost musí být v souladu s ustanovením § 21 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších zákonů. Žadatel o územně plánovací informaci musí v žádosti uvést konkrétní požadavky na informaci v souvislosti se svým záměrem na změnu v území a konkrétní údaje o svém záměru, zejména účel a technické provedení stavby nebo jiného opatření v území.
4. Jakým způsobem můžete zahájit řešení tohoto záměru
Podáním písemné žádosti s požadovanými doklady
Žádost je možné podat:
- zaslat poštou na adresu zdejšího Městského úřadu Velká Bíteš, odboru výstavby a ŽP, Masarykovo náměstí 87, 59501 Velká Bíteš
- osobně na podatelně zdejšího Městského úřadu Velká Bíteš, Masarykovo náměstí 87, 59501 Velká Bíteš
Dále lze využít elektronickou podatelnu pro podávání žádostí opatřených zaručeným elektronickým podpisem podatelna@vbites.cz a e-mailové adresy na jednotlivé odborné referenty ve tvaru jmeno.prijmeni@vbites.cz
5. Kde, s kým a kdy můžete záměr řešit
Osobně na odboru výstavby a životního prostředí Městského úřadu Velká Bíteš, Masarykovo náměstí 87, Velká Bíteš, v 1. nadzemní podlaží budovy radnice, v návštěvních dnech pondělí, středa: 8,00-11,30 hod a 12,30-17,00 hod, čtvrtek: 8,00- 11,30 hod.
Správní obvod a oprávněné úřední osoby:
Ing. Ladislav Homola, vedoucí odboru výstavby a ŽP MÚ, č. kanc.: 4, tel.: 566789140
-Část správního obvodu stavebního úřadu Velká Bíteš v k.ú. Velká Bíteš, Košíkov, Ludvíkov u Velké Bíteše, Pánov, Jestřabí u Velké Bíteše, Jindřichov u Velké Bíteše, Březka u Velké Bíteše, Holubí Zhoř a Bezděkov u Velké Bíteše.
Výkon veřejné správy na úseku územního řízení a stavebního řádu v případech, kdy žadatelem či stavebníkem je fyzická osoba:
Ing.Ladislav Homola, č.kanc.4. tel.: 566789140
Výkon veřejné správy na úseku územního řízení a stavebního řádu v případech, kdy žadatelem či stavebníkem je právnická osoba:
Miroslava Urbánková, č.kanc.: 5, tel.: 566 789 141
-Část správního obvodu stavebního úřadu Velká Bíteš v k.ú. Vidonín, Radňoves, Heřmanov u Křižanova, Nová Ves u Heřmanova
Výkon veřejné správy na úseku územního řízení a stavebního řádu
Miroslava Urbánková, č.kanc.: 5, tel.: 566 789 141
-Část správního obvodu stavebního úřadu Velká Bíteš v k.ú. Milešín, Rozseč, Skřinářov, Ondrušky, Březí u Osové Bítýšky, Březské, Křoví, Osová Bítýška, Osová, Vlkov u Osové Bítýšky, Záblatí u Osové Bítýšky a Nové Sady.
Výkon veřejné správy na úseku územního řízení a stavebního řádu
Jana Balášová, č.kanc.: 5, tel.: 566 789 143
6. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Podle § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb.
1. Žádost o územně plánovací informaci obsahuje
- identifikační údaje o žadateli podle § 37 odst. 2 správního řádu,
- katastrální území a parcelní čísla pozemků, na kterých žadatel hodlá záměr realizovat,
- druh územně plánovací informace, o jaký žadatel žádá (§ 21 odst. 1 stavebního zákona),
- údaje o současném využívání pozemků a staveb na nich,
- druh, účel a popis požadovaného záměru, jeho základní rozměry a kapacitu, požadavky na připojení na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.
2. K žádosti o územně plánovací informaci žadatel připojí celkovou situaci v měřítku katastrální mapy s vyznačením požadovaného záměru a jeho vazeb na okolí (vzdálenosti od hranic pozemku, napojení na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu apod.).
7. Formuláře
Formulář „žádost o územně plánovací informaci“ předepsaný vyhláškou neexistuje, lze požádat písemně volnou formou.
8. Správní a jiné poplatky
Vydání územně plánovací informace je bez poplatku.
9. Lhůty pro vyřízení
v jednodušších případech ve lhůtě do 30 dnů ode dne podání žádosti
ve složitějších případech do 60 dnů ode dne podání žádosti.
10. Opravné prostředky
Poskytnutá územně plánovací informace platí 1 rok ode dne jejího vydání, pokud v této lhůtě orgán, který ji vydal, žadateli nesdělí, že došlo ke změně podmínek, za kterých byla vydána, zejména na základě provedení aktualizace příslušných územně analytických podkladů, schválení zprávy o uplatňování zásad územního rozvoje a zprávy o uplatňování územního plánu.
Proti územně plánovací informaci se nelze odvolat. Je možno požádat o přezkum, žádost se podává u správního orgánu, který územně plánovací informaci vydal.