Městský úřad a samospráva

Poplatek z pobytu

PLACENÍ MÍSTNÍCH POPLATKŮ

POPLATEK Z POBYTU

Poplatek z pobytu je stanoven obecně závaznou vyhláškou č. 4/2023 města Velká Bíteš

Plátcem poplatku z pobytu je poskytovatel úplatného pobytu.

Plátce poplatku je povinen vybrat poplatek od poplatníka.

Poplatníkem poplatku z pobytu je osoba, která v obci není přihlášená¹.

Plátce poplatku z pobytu je povinen vést v listinné nebo elektronické podobě evidenční knihu, za každé zařízení nebo místo, kde poskytuje úplatný pobyt.

Sazba poplatku z pobytu činí 15 Kč za každý započatý den pobytu, s výjimkou dne jeho počátku.

Plátce odvede vybraný poplatek správci poplatku nejpozději do 15 dnů následujícího kalendářního roku.

Poplatek je možno zaplatit v hotovosti nebo platební kartou na pokladně MěÚ Velká Bíteš (kancelář č. B18, 2.budova), nebo zaplacením na účet č.: 19-1726751/0100 vedený u Komerční banky, a.s. , pod variabilním symbolem 345, který je možno získat u správce poplatku.

V případě dotazů se můžete obrátit na správce poplatku:

hlavní pokladna

 

Dokumenty ke stažení:

pdfohlaseni-odhlaseni_poplatkove_povinnosti_k_mistnimu_poplatku_z_pobytu.pdf

pdfvypocet_poplatku_z_pobytu.pdf

 

Vysvětlivky:

¹ Pro účely poplatků se za přihlášení fyzické osoby považuje

a) přihlášení k trvalému pobytu podle zákona o evidenci obyvatel, nebo

b) ohlášení místa pobytu podle zákona o pobytu cizinců na území České republiky,

zákona o azylu nebo zákona o dočasné ochraně cizinců, jde-li o cizince,

1. kterému byl povolen trvalý pobyt,

2. který na území České republiky pobývá přechodně po dobu delší než 3 měsíce,

3. který je žadatelem o udělení mezinárodní ochrany nebo osobou strpěnou na

území podle zákona o azylu anebo žadatelem o poskytnutí dočasné ochrany

podle zákona o dočasné ochraně cizinců, nebo

4. kterému byla udělena mezinárodní ochrana nebo jde o cizince požívajícího

dočasné ochrany cizinců.

Potřebuji vyřídit..

Přesměrování na portál veřejné správy a popisy postupů naleznete zde.

 

Téma Situace
Dotace Žádost o dotaci z rozpočtu města
   
Evidence obyvatel Poskytnutí údajů z informačního systému
  Ukončení trvalého pobytu na území ČR
  Změna trvalého pobytu
  Zrušení trvalého pobytu
  Žádost o zprostředkování kontaktu
   
Majetek města Pronájem bytů
  Hřbitovy-hrobová místa (včetně hlášení změn)
  Koupě, prodej, směna nemovitostí
  Pronájem, podnájem nemovitostí
  Zábor, reklama
  Pronájem nebytových prostor
Matrika Nahlížení do matričních knih a sbírek listin
  Prohlášení o volbě druhého jména
  Přijímání žádostí o zápis do zvláštní matriky
  Souhlasné prohlášení rodičů o určení otcovství
  Vydání matričních dokladů
  Vydávání druhopisů matričních dokladů
  Uzavření manželství
  Změna jména a příjmení
  Změna příjmení po rozvodu manželství
  Změna příjmení za trvání manželství
Ostatní Ztráty a nálezy
Poplatky Poplatek komunální odpad
  Poplatek z pobytu
  Poplatek ze psů
   
Silniční správní úřad Zvláštní užívání komunikace
   
Sociální tématika Důchody, nemocenská, sociální pojištění, OSVČ
  Péče o nemocné a postižené osoby
  Parkovací průkazy
  Senior pasy Vysočina
  Sociální dávky, nezaměstnanost, Úřad práce
  Zvláštní příjemce důchodu
   
Stavební úřad Ohlášení jednoduchých staveb
  Stavební povolení
  Územně plánovací informace
  Územní rozhodnutí o umístění stavby
  Změna v užívání stavby
   
Výběrová řízení na úředníky MěÚ Výběrová řízení na úředníky MěÚ
   
Životní prostředí Povolení kácení dřevin
  Rybářské lístky

Žádost o dotaci z rozpočtu města

Žádost o dotaci z prostředků města

Žadatel může podat žádost o poskytnutí dotace z rozpočtu města. Žádost o poskytnutí dotace musí být podána na níže uvedených formulářích. Žádost o poskytnutí dotace doručí žadatel na podatelnu MěÚ Velká Bíteš v písemné nebo elektronické podobě (e-mailem na adresu: podatelna@vbites.cz, příp. do datové schránky: 67zb7hf).

O poskytnutí dotace rozhoduje v závislosti na výši požadované částky rada města (do 250 tis. Kč včetně) nebo zastupitelstvo města (nad 250 tis. Kč).

Schválené dotace budou vyplaceny na základě uzavřené veřejnoprávní smlouvy, ve které je mimo jiné stanovena povinnost předložit finanční vypořádání poskytnutých finančních prostředků (viz níže uvedené formuláře finančního vypořádání).

 

Bližší informace podá zaměstnanec na postu likvidace faktur.

 

Dokumenty ke stažení:

xlszadost_o_dotaci_z_rozpoctu_mesta.xls

xlsfinancni_vyporadani_dotace_z_rozpoctu_mesta.xls

 

 

 

Poskytnutí údajů z informačního systému

Poskytnutí údajů z informačního systému
Základní informace
Poskytnutí údajů z informačního systému na základě zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a číslech a o změně některých zákonů v platném znění.

Kdo je oprávněn v této věci jednat

  • Obyvatel starší 15 let
  • Za obyvatele mladšího 15 let žádá o poskytnutí údajů z informačního systému  jeho zákonný zástupce.
  • Za obyvatele, jehož svéprávnost je omezena tak, že není způsobilý požádat o poskytnutí údajů z informačního systému, podává žádost opatrovník.
  • Za obyvatele může požádat o poskytnutí údajů z informačního systému rovněž  člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem.
  • Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů z informačního systému zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Kde a s kým situaci řešit'
Městský úřad Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova, kancelář č. 7

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
obyvatel obdrží na Městském úřadu Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova, kancelář č. 7 nebo na webových stránkách města Velké Bíteše

Město Velká Bíteš Zadost_o_poskytnuti_udaju_vlastnici_nemovitosti.pdf 1.07 Mb

Město Velká Bíteš Zadost_o_poskytnuti_udaju_z_AISEO.pdf 183.63 Kb

Správní poplatky
50,- Kč za poskytnutí informace z informačního systému

 

Ukončení trvalého pobytu na území ČR

Ukončení trvalého pobytu na území České republiky

Základní informace
Ukončení pobytu  na základě zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a číslech a o změně některých zákonů v platném znění.

Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu nebo zastupitelskému úřadu. Sdělení v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše sdělení před zaměstnancem ohlašovny nebo zastupitelského úřadu. Pokud má sdělení podle věty první formu datové zprávy, občan ho po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem) nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Za občana může sdělit ukončení pobytu na území České republiky rovněž jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy. Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky se rozumí den, kdy občan předal sdělení o této skutečnosti příslušné ohlašovně, popřípadě pozdější den, který je uveden v tomto sdělení jako den ukončení trvalého pobytu na území České republiky.

Kde a s kým situaci řešit'
Městský úřad Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova, kancelář č. 7, Zastupitelský úřad

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
obyvatel obdrží tiskopis na Městském úřadu Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova, kancelář č. 7, nebo je ke stažení na stránkách města Velké Bíteše

Město Velká Bíteš Sdeleni_o_ukonceni_trvaleho_pobytu_na_uzemi_CR.docx 13.06 Kb

Správní poplatky
100,- Kč, a je-li ukončení pobytu na území nahlašováno na zastupitelském úřadu, pak správní poplatek činí 300,-Kč

Jaké další činnosti jsou po občanu požadovány
Občan, který ukončil pobyt na území České republiky je povinen odevzdat občanský průkaz do 15 pracovních dnů obecnímu úřadu s rozšířenou působností, který jej vydal, tj. Městský úřad Velké Meziříčí, nebo matričnímu úřadu podle místa trvalého pobytu.

 

Změna trvalého pobytu

Základní informace
Změna místa trvalého pobytu se provádí na příslušném úřadě v místě nového trvalého pobytu na základě předložení potřebných dokladů. Při ohlášení změny místa trvalého pobytu se postupuje podle zákona č. 133/2000 sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů v platném znění.

Kdo je oprávněn v této věci jednat
Změnu místa trvalého pobytu ohlašuje:

  • Občan České republiky starší 15 let nebo jím pověřený zmocněnec na základě předložení zvláštní plné  moci s úředně ověřenými podpisy
  • Zákonný zástupce za občana mladšího 15 let nebo fyzická osoba, které bylo dítě svěřeno do péče rozhodnutím soudu
  • Zákonný zástupce za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý ohlásit změnu místa trvalého pobytu
  • Podpůrce na základě smlouvy o nápomoci nebo člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování občana bylo schválenou soudem, nebo jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpis

Kde a s kým situaci řešit
Městský úřad Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova kancelář č. 7

Jaké doklady je nutné předložit
Občanský průkaz, příp. jiný obdobný doklad, který je veřejnou listinou; občan po ukončení pobytu v cizině předkládá cestovní pas; občan po nabytí státního občanství České republiky předkládá doklad o nabytí státního
Doklad opravňující užívat byt nebo dům /např. výpis z katastru nemovitostí nebo nájemní smlouvu/, anebo, pokud doklad nevlastní, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny trvalého pobytu a doklad opravňující tuto osobu užívat byt nebo dům /např. výpis z katastru nemovitostí nebo nájemní smlouvu/.  Písemné potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny

Správní poplatky
50,- Kč správní poplatek za občana staršího 15 let

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Pro ohlášení změny místa trvalého pobytu není nutné mít dopředu vyplněný formulář. Občan dostane vyplněný formulář přímo na místě ke kontrole a podpisu.

Jaké další činnosti jsou po občanu požadovány
Po změně místa trvalého pobytu je nutné požádat do 15 pracovních dnů o vydání nového občanského průkazu, a to na Městském úřadu Velké Meziříčí, odbor správní.

Město Velká Bíteš Trvaly_pobyt_v_sidle_ohlasovny.pdf

pdfpovrzeni_opr.osoby_o_souhlasu_s_ohlaseni_zmeny_mista_trvaleho_pobytu.pdf

 

Zrušení trvalého pobytu

Návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Základní informace
O zrušení údaje o místu trvalého pobytu rozhoduje příslušná ohlašovna, a to podle zákona č. 133/2000 sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů v platném znění.

Kdo je oprávněn v této věci jednat

  • Vlastník objektu nebo jeho vymezené části
  • Oprávněná osoba, tj. osoba starší 18 let, svéprávná, která je oprávněna užívat objekt, příp. jeho vymezenou část /např. byt nebo obytnou místnost/, anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení.

Kde a s kým situaci řešit
Městský úřad Velká Bíteš, odbor správní, hlavní budova, kancelář č. 7

Jaké doklady je nutné předložit
Občanský průkaz.
Doklad opravňující užívat byt nebo dům /např. výpis z katastru nemovitostí nebo nájemní smlouvu/

Správní poplatek
100,- za každou osobu, které se návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu týká

Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Návrh na zrušení trvalého pobytu se podává na vyplněném tiskopisu, který je k dispozici na webových stránkách Městského úřadu Velká Bíteš

Město Velká Bíteš navrh_na_zruseni_TP.pdf

Jaké další činnosti jsou po občanu požadovány
Občan, kterému byl zrušen údaj o místu trvalého pobytu, je povinen požádat o vydání občanského průkazu do 15 pracovních dnů ode dne, kdy nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, a to na Městském úřadu Velké Meziříčí, odbor správní.